Wedstrijd verslagen 2016

Wedstrijd Best

Best was voor ons een nieuwe wedstrijd, dus wat hadden we een zin om onze auto’s daar op de baan te zetten! Bij de eerste pulls van de wedstrijd bleek echter dat deze dag geen makkie ging worden. Hoewel de baan er in eerste instantie best wel hard uit zag, was deze erg zacht en meerdere auto’s groeven zich in of hadden geen grip waardoor ze op hun plek bleven. In de pauze tussen de eerste en tweede trek konden alle deelnemers hun auto’s (gewicht en banden) aanpassen aan wat zij zojuist hadden ervaren, in de hoop dat de tweede trek beter zou gaan. In de finale werd gereden met een floating finish, omdat het in meerdere klassen erom spande wie er met de titel Nationaal Kampioen Carpulling vandoor zou gaan. Mochten twee auto’s gelijk eindigen, dan wordt er gekeken wie er in alle wedstrijden bij elkaar de verste meters heeft gereden in de finale. In de Standaard Klasse streden de Bounty Hunter en de Just For Fun om de titel. De chauffeur van de Bounty Hunter heeft heel technisch een laptop aangesloten die de maximale prestatie uit zijn auto haalt, maar dat blijkt niet altijd even handig te zijn. Bijna op het eind besloot de laptop namelijk dat er niet meer genoeg grip was en stopte de auto er mee. Daarna ging de auto nog even een klein stukje verder. Dat zette een deur open voor de Just For Fun, maar deze wist helaas niet verder te komen. De twee benzineauto´s moesten het afleggen tegen de diesel The Mask, die een formidabel aantal meters neerzette.

In de Special Licht klasse zou de strijd zijn tussen de Black Jack en de Daffy Duck. Maar de Mad Doghouse verbaasde menigeen met zijn eerste pull en ging als een speer af, dus die zou wel eens ver kunnen komen deze wedstrijd. Helaas kwam hij in de finale toch een paar metertjes te kort en eindigde derde.  Vierde werd de Chain Reaction II, die in de kwalificatieruns zich niet wist te kwalificeren. Jammer, want in de finalerun kwam hij verder dan de nummer twee, de Black Jack, maar helaas buiten mededingen. De Black Jack werd tweede in deze wedstrijd en daarmee ook in de gehele competitie en zag de eerste plek gaan naar zijn grote concurrent de Daffy Duck.

In de Zware Special klasse stelde de Al Capone teleur, vol verwachting keken we ernaar maar helaas, ´poef´ en het was over. De finale kon de Al Capone helaas dus ook niet meerijden. Ook de Spitfire reed geen finale, omdat deze geen full pulls had behaald in de kwalificaties. De No Mercy pakte de tweede plek, maar deze wedstrijd was spannender dan ooit voor de Zware Special klasse. De Tazmanian Devil leek er de eerste runs namelijk ook moeite mee te hebben, zou het dan zo zijn dan deze wedstrijd eens een ander die eerste prijs pakt??? Maar nee, want in de finalerun had de Taz zich weer helemaal herpakt en reed de auto zo de full pull in de finale.

Dat was het dan al weer, de laatste wedstrijd van het seizoen! Het eerstvolgende op de to-do-list: de pullerparty.

Dit jaar mét reünie, dus zie de homepage voor meer informatie. Op naar het volgende pullingseizoen!

Wedstrijd Schipluiden

Op 3 september mochten wij weer een wedstrijd rijden in Schipluiden. Het was meteen al duidelijk dat deze harde baan weer even een hele kluif was; in de standaard klasse hadden meerdere auto’s moeite om meteen goed weg te komen. De mannen van de Mask hadden duidelijk aan hun auto gesleuteld en hadden de oude turbo vervangen door een nieuwe. Helaas was die aanpassing niet in hun voordeel uitgevallen. Beide kwalificatieruns kwam de auto niet ver van zijn plek waardoor de Mask zich niet heeft kunnen plaatsen voor de finale. Buiten mededingen deed deze auto nog wel een run na de kwalificaties, nadat er in de pauze nog even gesleuteld was. Toen liet de auto zich van een heel andere kant zien en kwam deze erg in de buurt van de meters van de nummers 1 en 2 van deze wedstrijd. Ondanks het feit dat de Mask zich niet heeft weten te plaatsen voor de finalerun, heeft deze toch een mooie derde plaats behaald. Nog een auto met wat problemen was de Dirty Driver. Hoewel er toch wel weer wat sleutelwerk in heeft gezeten, deed de auto niet wat er van hem werd verwacht en helaas moest de chauffeur het na de eerste pull voor gezien houden. Daardoor werd de Dirty Driver vierde. We hopen dat het hem de laaste wedstrijd in Best een stuk beter zal vergaan, want zeg nou zelf, op een wedstrijd kom je om te rijden! Over de Just For Fun en de Bounty Hunter is niet vedel meer uit te wijden; de auto’s deden het beiden prima zoals we dat van ze gewend zijn en de Bounty Hunter beek de sterkte te zijn en behaalde de eerste plaats. Deze twee geduchte concurrenten zullen bij de wedstrijd in Best strijden om de titel in de standaard klasse.

In de lichte special klasse is er net wat meer geweld op de baan, dus bij deze auto’s wist iedereen een mooie pull te maken. Onze nieuwkomer dit jaar de Mad Doghouse moet nog even een tandje gaan bijzetten, want helaas wist hij deze wedstrijd geen full pull te behalen in de kwalificatieruns en hij werd daardoor vierde. Het vermogen is er misschien wel, maar het moet nog wel even op de baan gebracht worden. Derde werd de Chain Reaction II, die qua vermogen niet op hetzelfde niveau zit als de andere deelnemers, maar zo nu een dan een run op de baan zet waar je u tegen zegt. De grote strijd in deze klasse is tussen de Daffy Duck en de Black Jack. De Daffy Duck had deze wedstrijd in de finalerun iets meer snelheid en wist ook de meeste meters af te leggen. Momenteel staat de Daffy Duck bovenaan in het klassement, maar op de hielen gevolgd door de Black Jack. Deze twee zullen in Best de strijd gaan uitmaken voor de titel in de lichte special klasse.
In de zware special hebben we gezien dat de Spitfire gewoon niet lekker loopt. De auto ziet er echt geweldig uit en het feit dat er een Rolls Royce motor in zit is natuurlijk heel stoer, maar op één of andere manier wil dat ding maar niet vooruit. Zonde… De Spitfire wist zich helaas niet te kwalificeren voor de finale, maar door afwezigheid van meer deelnemers wordt hij wel automatisch derde. De tweede plaats was voor de No Mercy, die gewoon hartstikke goed liep. Leuk feitje is dat deze auto ook mee rijd bij de NTTO en daar bij de laatste wedstrijd eerste is geworden. Dat vinden wij van de DCPO natuurlijk geweldig, dus even tussendoor een felicitatie daarvoor. Maar bij de DCPO is de onbetwiste eerste plaats voor de Tazmanian Devil. En een duivel is het, want jeetje wat een sensatie als de Taz de baan op stuift. Zoals het er nu naar uit ziet, zal de Tazmanian Devil voor de titel gaan in de zware special klasse, dus eigenlijk kunnen we de mannen van de Taz al feliciteren bij de laatste wedstrijd in Best!

Wedstrijd Gulpen

Op 24 juli mochten wij weer een wedstrijd rijden in het Limburgse Gulpen. Dit jaar ergens anders in Gulpen dan voorgaande jaren; in heuvelachtig gebied reden wij onze wedstrijd boven op een heuvel. Het weer was fantastisch; de zon scheen volop en de hitte straalde niet alleen van de voertuigen af maar van iedereen op het veld die peentjes zweette. De baan werd gedeeld; de carpulling en de traktorpulling reden om en om op dezelfde baan. Duidelijk werd dat het voor iedereen een zware baan was; door de droogte was de baan keihard waardoor er veel grip is. The Mask had drie mooie runs, maar de snelheid zat er bij de finalerun niet in waardoor hij derde werd. De Bounty Hunter had twee goede runs, maar ondervond wat problemen bij de finalerun. De eerste trekpoging werd gestaakt voor de 18 meter omdat de Bounty Hunter niet lekker weg kwam. Dat betekent dat hij nog een poging mag doen. Met de tweede poging was het meetteam echter nog niet gereed toen hij de groene vlag kreeg, waardoor deze poging niet mee telde. De derde poging ging beter, maar helaas was de auto ondertussen te warm geworden waardoor hij niet zo goed presteerde als we gewend zijn. Wat een pech… Daarbij eindigde hij op de tweede plek. De Just For Fun liep bij de eerste trekpoging niet goed omdat er een cilinder niet meeliep. Na wat vluchtig sleutelwerk ging het vervolg van de wedstrijd wel goed en de Just For Fun eindigde op de eerste plek.

Bij de lichte specials was het de Chain Reaction II die pech had. Na een fenomenale eerste run stonden bij de start van de tweede run de voorwielen in leens beiden een andere kant op; de stuurstang was gebroken. Een tweede run en een finalerun konden dus niet worden gereden, waardoor de Chain Reaction II als vierde eindigde. De derde plek was voor een (soort van) nieuwkomer in de ploeg. De Mad Doghouse ging deze dag zijn eerste run maken in dit seizoen. De eerste trekpoging begon aarzelend en het leek alsof de auto niet van zijn plek kon komen, maar na hem eens even goed op het gas getrapt te hebben kon de auto drie mooie runs maken. De tweede plek was voor de Black Jack, waarvan we de vorige wedstrijd enorm veel power hebben gezien, maar die dat deze keer niet goed genoeg op de baan kon brengen om de Daffy Duck te verslaan. Wat een fenomenale finalerun maakte die Daffy Duck, hoppa zo naar de eerste plaats.

Bij de zware specials werden er niet veel finaleruns gereden. De No Mercy heeft één run gereden, waarna de tuimelaars zijn losgelopen. Hierdoor kon hij niet meer terug komen voor de tweede run en de finale run, maar hij haalde wel een tweede plaats. De Al Capone en de Spitfire liepen namelijk beiden niet lekker, waardoor ook zij geen finalerun konden rijden. Bij de Al Capone was er in eerste instantie het vermoeden dat er een koppakking kapot was, achteraf bleek echter dat de grote hoeveelheid witte rook en vloeistof uit de uitlaat te maken had met de te grote brandstoftoevoer. Hij eindigde als vierde. De Spitfire had een probleem met de ontsteking, die niet ter plekke kon worden opgelost en eindigde als derde. Onbetwiste eerste was de Tazmanian Devil, die wel alle drie de runs kon rijden en zelfs een full pull neerzette in de finalerun.

Al met al een spannende, gezellige en mooie wedstrijd!

Wedstrijd Made

Nadat onze eerste wedstrijd in Herwijnen werd afgelast in verband met het slechte weer, was onze eerste wedstrijd van het jaar dit jaar in Made. Hoewel het al halverwege juni was, liet het weer die week te wensen over, dus we hoopten op het beste. Aangekomen bij de wedstrijdbaan viel er een klein buitje, maar de baan was bedekt. Al gauw trok deze bui over waardoor we met een goeie baan konden gaan rijden! In de superstandaard verwelkomden we een nieuw team die met een oude bekende van een auto op de baan kwamen. De BMW The Mask is te herkennen aan de felgroene kleur. De jongens deden het voor de eerste keer bij de DCPO absoluut niet slecht, want zij gingen er van door met een mooie derde prijs! (Jullie zijn alleen vergeten je prijs op te halen bij de Wall Of Fame, jongens!) De Dirty Driver ging goed in de kwalificatierondes, maar had pech bij de finale en haalde daarom maar iets meer dan 6 meter, wat zorgde voor een vierde plaats. Ook de Just for Fun had problemen en kwam in de kwalificaties maar moeilijk van de plek. Er zat een gat in de luchtinlaat. Toch wist de Just for Fun een tweede plaats te behalen. The Bounty Hunter had een fantastische pull, zoals we van deze nummer 1 van vorig jaar zijn gewend. Deze behaalde een mooie eerste plaats.

Bij de Lichte Special klasse verwelkomden we daarnaast een oude bekende; de Black Jack. En die liet even zien hoe het moet en zette zelfs in de finale run een dikke full pull neer. Dat is pas goed terugkomen. De Daffy Duck besloot flinke weelies te maken en kwam ver van de grond, wat hem wel wat snelheid kostte. Hij eindigde op de tweede plek. Op de derde plek de Chain Reaction II, waar het plaatsen van een nieuwe motor is uitgesteld tot vorig jaar, waardoor de oude motor er halsoverkop weer terug in gebouwd is. Helaas is de Mad Doghouse nog niet klaar en kon deze helaas deze wedstrijd niet mee rijden.

Ten slotte de Zware Special klasse. Ook hierbij een nieuwkomer! De klassieke Ford is weer eens wat anders om te zien en is een mooie nieuwe aanwinst in onze club. Deze nieuwkomer werd vierde in de special zwaar klasse. De derde plek was voor de Spitfire, die dit jaar met een Rolls Royce motor minder reed dan de afgelopen jaren. De tweede plek voor de No Mercy en de eerste plek was voor de Tazmanian Devil, die als enige de finale mocht rijden en menig publiek ‘oh’ en ‘ah’ liet roepen.

De gereden afstanden zijn dit jaar te vinden in de competitiestand.

Op naar Gulpen!!