Seizoen 2017

Wedstrijd Schipluiden

In Schipluiden mochten wij onze laatste wedstrijd van het seizoen rijden. Na afgelasting van de wedstrijd in Gulpen in juli vanwege het slechte weer, hadden we er weer erg veel zin in om op de baan te verschijnen. De eerste proeftrek was voor de Mask. Al gauw was duidelijk dat het een lastig baantje zou zijn. De Mask had in de proeftrek moeite om van zijn plek te komen. De Just For Fun wist moeizaam een full pull te behalen. Bij de Dustmaker ging het niet helemaal lekker, bokkend kwam de auto toch een stukje van zijn plek, maar dat was niet voldoende. De Bounty Hunter besloot voorzichtig te proberen weg te komen, dat werkte helaas niet. Bi j poging twee daarentegen ging het prima en behaalde hij alsnog een full pull. De Mask in zijn echte trekpoging ging uiteindelijk ook heel netjes. In de Lichte Special Klasse mocht de Chain Reaction II beginnen. Die zette een mooie run neer tot aan de full pull. De Madness ging niet zo lekker, na teruggevallen te zijn in toeren stopt hij iets voor de helft van de baan. De Old Skool was de nieuwkomer deze wedstrijd. De laatste wedstrijd van het seizoen werd deze auto uitgeprobeerd voor het volgende seizoen. Met zijn opvallende paarse kleur is de auto een leuke verschijning. De auto ging netjes weg maar kwam niet genoeg op toeren.  Na onze nieuwkomer was het de beurt aan de Zware Specials. De Spitfire gaat bokkend weg, maar zijn bestuurder houdt gewoon het gas erop! Hoppa, naar die full pull. De No Mercy loopt nog altijd wat hortend en stotend, en kwam zo wel bij de 100 meter aan. De Taz bleek geheel geen moeite te hebben met de baan en reed op de 100 meter af alsof het niets is. De Mighty Duck deed hem even na en reed in een mooie rechte lijn zo naar die full pull toe. De Al Capone ging heel langzaam weg. Helaas een te hoge versnelling gepakt. Bij poging twee was het helaas finito. Wanneer hij daar had doorgezet was hij komen te zitten met een kapotte koppeling, en dat moeten we natuurlijk niet hebben. Als laatste de Green Hornet, die geheel niet kan sturen doordat de auto zo met zijn neus omhoog komt, maar die een mooie full pull reed.

Nadat lokale 4x4s , trekkers en traptrekkers hun pulls hadden gemaakt, was het tijd voor de tweede run. De Mask ging mooi weg maar wist geen 100 meter te halen, wat niet erg is omdat hij dat in de eerste run wel had gedaan. De Just For Fun komt niet weg, waardoor hij een tweede trekpoging doet waarin hij harder wegtrekt. Ook deze auto haalt geen full pull, maar heeft dit ook in de eerste run al weten te doen. De Twister had totaal geen grip en ploetert zich moeizaam voort. Ook voor de Twister geen full pull, maar ook deze auto wist zich eerder al te kwalificeren. Bij de Dustmaker werd wat gespeeld met het gas om die kleine bandjes bezig te houden. De Dustmaker wist een full pull te behalen, maar reed buiten mededingen mee. De Bounty Hunter reed een mooie run en wist als enige in deze klasse zich twee keer naar de full pull te rijden. In de Special Licht klasse bleek de Chain Reaction II niet lekker stationair te willen lopen. Maar dat maakte op de baan niet uit, want daar ging hij hartstikke lekker. Alleen kwam die zijlijn wel erg dichtbij, dus stopte hij om niet buiten de baan te geraken. Geen full pull, maar door de vorige kwalificatie maakt dat niet uit. De Madness komt niet op toeren en weet zich daardoor niet te kwalificeren voor de finale. Dat zijn we niet gewend van deze nieuwkomer dit seizoen, die dit hele seizoen liep als een tierelier! Deze klasse werd afgesloten door de Old Skool, die een hele mooie full pull maakte. Vol verve was dit de doop van deze auto!
In de Zware Special klasse kwam de Spitfire niet weg bij zijn eerste trekpoging. Bij de tweede ging het een stuk beter, maar waren de toeren nog altijd te laag. Gelukkig had hij zich bij de eerste run al gekwalificeerd voor de finale.
De No Mercy kreeg een dot gas, waardoor de auto wat stuiterde. Was de bestuurder geschrokken? Het leek erop dat het gas werd losgelaten bij de 55 m. De Mighty Duck koos de verkeerde versnelling en kwam daardoor niet ver genoeg. Maar de finalekwalificatie was er toch al. De Al Capone kreeg geen turbodruk en kwam niet ver, dus helaas geen finale.  De Taz en Green Hornet hadden in hun eerste run al mooie full pulls gehaald en besloten door de tijdsdruk om geen tweede run te doen, maar meteen door te gaan naar de finale.

Ten slotte, waar het allemaal om draait: de finale. In de Superstandaardklasse werd de Dustmaker 5e. Hij reed een mooie run maar deed buiten mededingen mee. De vierde plek was voor de Twister, die spinnend als een gek zijn run maakte. De derde plaats ging naar de Mask, die een mooie run maakte. De tweede plek naar de Just For Fun die erg rustig reed voor zijn doen maar een nette run neerzette. En de onbetwiste eerste was de Bounty Hunter, die af ging als een raket.  Helaas had zijn rijder niet zoveel geluk in de Lichte Special Klasse. De Madess kon helaas geen finale rijden en werd daardoor derde. De tweede plek was voor onze nieuwkomer Old Skool, die ontzettend veel potentie heeft maar helaas de pech had dat de aandrijfas kapot ging. De eerste plek was voor de Chain Reaction II, die goed het gas erop hield. Afsluitend waren de Zware Specials. De Spitfire beet de spits af en kwam al hobbelend ongeveer halverwege, wat hem een vierde plek opleverde. De derde plek ging naar de Mighty Duck, die eerder zo´n  mooie rechte run maakte, maar nu moest stoppen iets over de helft om niet over de zijlijn te gaan. De tweede plek was voor de Green Hornet, die lekker bezig was maar bij 79 meter een knal gaf. Toen was het helaas over… En de onbetwiste eerste in deze klasse, met ruim 96 meter, is de Tazmanian Devil, die er altijd weer een sensatie van maakt.
Al met al een zeer geslaagde wedstrijd!! Op naar volgend jaar.

 

 

Wedstrijd Made

Op vrijdagavond 16 juni was het weer zo ver: Made’s Powerweekend. Een evenement waar wij allen elk jaar weer naar uitkijken. Op vrijdagavond trappen wij het weekend vol geweld op de baan af. Een ‘nieuwe’ deelnemer bij ons bleek een oude bekende te zijn; de Dirty Driver, omgedoopt tot The Alien, mochten wij deze wedstrijd ontvangen om zijn kunsten op de baan te laten zien in de standaard klasse.  Ook aan de start in de de lichte Special klasse verscheen een auto terug van weggeweest: de Chain Reaction II mocht deze wedstrijd de strijd aangaan met de Madness. Dat maakt het voor de bestuurder van de Madness toch een stuk leuker, want helaas waren zijn andere tegenstanders niet klaar voor de strijd op deze wedstrijd.

Helaas voor de Alien was zijn eerste run van dit seizoen niet de allerbeste, omdat hij op 6 cilinders liep in plaats van 8. Hoewel de meeste auto’s een mooie eerste run wisten te rijden, waren er wel nog een paar auto’s die opvielen. De No Mercy had dan wel een full pull, maar kwam daar al bokkend, hortend en stotend. Het is duidelijk dat daar iets niet loopt zoals het zou moeten. De Mighty Duck was ook op weg naar die full pull, maar hield bij de 70 meter ineens op. Maarja… zonder benzine kom je natuurlijk ook nergens. Door het gebrek aan benzine stond de carburateur in de fik. Gelukkig werd  het probleem opgelost voor de tweede run. In deze tweede run wist de Alien een knagend gevoel bij iedereen los te maken door een paar centimeter voor de 100 meter ermee op te houden. So close! De Just For Fun kreeg even een nieuwe rijder: Daniëlle heeft jaren lang veel voor de vereniging gedaan, maar nog nooit had zij meegemaakt hoe het nu is om in zo’n auto te rijden. Dat werd haar wel gegund, dus mocht zij de tweede run in de Just For Fun rijden. Na even oefenen verscheen ze aan de start en maakte die full pull. Helaas deed de Dustmaker dat niet, die kwam niet lekker weg en wist zich niet te plaatsen voor de finale. Nog een auto die zich helaas niet wist te plaatsen voor de finale was de Spitfire. Hoewel deze de tweede run heel netjes weg ging, hield het na 75 meter gewoon op, wat niet genoeg was om zich te plaatsen.

De finalerun. Waar het allemaal om draait. De Mask verscheen niet in de finale omdat zijn koppeling eruit geblazen was. Dat is balen… Toch eindigde de Mask op de vierde plek, want hij heeft het wel tot de finale geschopt! De Bounty Hunter pakt de linkerkant van de baan, en zet het gas erop. Die pakt meteen een Full Pull in de finale! De Just For Fun ging niet met zo’n tempo af als de Bounty Hunter, maar wist met 11 centimer verschil van de nummer 3 op de tweede plek te eindigen. Deze nummer 3 was de Twister, die eerst even rustig probeerde grip te krijgen om daarna het gas erop te gooien. De Dustmaker rijdt buiten mededingen mee in de finale en doet dat hartstikke mooi. Ook de Dustmaker pakt het linker pad en heeft verrassend veel grip. Helaas mist het tempo. De Dustmaker eindigde vijfde. De Alien zette een hele nette finalerun neer, daar zit potentie in. In deze finale eindigde hij zesde.

In de Lichte Special klasse zette de Madness een mooie afstand neer. De Chain Reaction liep beter dan de runs ervoor, maar miste de power om de Madness van die eerste plek te stoten.

In de Zware Special klasse ging de Spitfire mooi weg, maar halverwege de baan was het klaar. De Spitfire eindigde vijfde. Vierde werd de Green Hornet, die vol geweld weg ging, maar recht op de zijlijn afging. Daarom moest hij abrupt stoppen en werd hij gediskwalificeerd voor de finale. Op de derde plek de No Mercy, die hortend en stotend iets verder kwam dan de Spitfire. De tweede plek was voor de Mighty Duck, die heel mooi bijna tot het einde van de baan reed. Die had schijnbaar ergens nog wat benzine gevonden. De welverdiende eerste plaats was voor de Tazmanian Devil, die ook afstevende op het einde van de baan.

Na een spannende wedstrijd was het tijd voor de prijsuitreiking en daarna om alle auto’s weer in te laden. Echter lieten sommige teams dat even achterwege en begonnen aan het feestje van de avond; verschillende teams bleven slapen bij het evenement. Bier, BBQ’s, internationale trucks en traktoren die aankomen, er viel ook die avond en nacht een hoop te beleven. Het moge duidelijk zijn; dit weekend is goed ingeluid!

 

 

Wedstrijd Berkel-Enschot

Op zaterdagavond 22 april waren we welkom bij Trekkertrek Berkel-Enschot. Altijd een leuke wedstrijd om te rijden, omdat de DCPO in de avond de enige op de baan zijn; je weet dus zeker dat het publiek echt komt voor jou. Helaas was er dit jaar niet erg veel publiek, wat ermee te maken kan hebben dat we stonden te klappertanden van de kou. Desalniettemin hebben we een erg leuke wedstrijd neergezet. Een avondwedstrijd leent zich ervoor om je auto te laten opvallen in het donker met LED verlichting, dus meerdere teams straalden op de baan. De eerste run was met name even een testritje; meerdere teams kwamen erachter dat de baan erg droog was. Zo kwam de Dustmaker moeilijk weg en groef de Bounty Hunter zich in; dat betekent bandjes wisselen voor de volgende run. In de Lichte Special klasse had de Madness wat opstartmoeilijkheden, waardoor de Black Jack eerst moest. Na de succesvolle run van de Black Jack wist de Madness zich ook te kwalificeren voor de finale. Bij de Zware Special bleek dat de Al Capone een scherm was vergeten, dus die ging als laatste; het scherm moest namelijk eerst nog worden opgehaald. Helaas bleek er ook een olielek te zijn. De Al Capone ging wel lekker weg, en laat potentie zien. De No Mercy had ook wat problematiek; hier bleek het probleem wat losgelopen bouten te zijn, dus de mannen hadden wel weer even wat sleutelwerk. De Green Hornet liep fantastisch en zette een indrukwekkende run neer, ook de altijd indrukwekkende Tazmanian Devil zette een mooie run neer. Mighty Duck liep niet mooi, maar wist zich wel te kwalificeren voor de finale. De Spitfire helaas niet. In de tweede run ging er bij de zware specials echter wel het één en het ander mis, waardoor een aantal deelnemers uitvielen voor de finale. De Spitfire wilde duidelijk naar huis, want ging dwars de baan over zonder te sturen. Het bleek dat er een schakeltje miste van de stuurketting. Klein euvel, maarja zonder sturen kun je niet… Ook de altijd sterke Tazmanian Devil moest zich helaas gewonnen geven toen de cilinderkop scheurde. Terug naar de Standaard klasse, voor de finalerun. De Mask besloot de sleepwagen een optater te geven en ging er vervolgens vandoor, met een erg mooie run. De Just For Fun werd even ingehouden omdat er geen grip was, maar zette voor die auto een mooie run neer. Ook de Dustmaker maakte een mooie run, de bestuurder hield het gas er goed op. De Twister groef zichzelf in bij poging 1, maar bij poging 2 ging het hartstikke mooi. De Bounty Hunter besloot rustig weg te gaan en gooide het gas daarna vol open, waardoor hij zich deze wedstrijd nummer 1 mocht noemen. Bij de Lichte Specials besloot de Black Jack de geest te geven; waarschijnlijk een kapotte drijfstang van de 1e cilinder. De Madness ging hem voorbij en behaalde in die klasse de eerste plaats. In de Zware Special bleven er nog een aantal deelnemers over die de strijd aangingen. De Mighty Duck ging heel rustig weg, maar kwam er toen ook niet goed meer bij, want hij loopt nog steeds niet helemaal lekker. Ook de No mercy klonk niet helemaal goed en liep niet zo mooi als we er normaal van verwachten. De Green Hornet stopte halverwege; omdat hij toch al had gewonnen! Al met al een spectaculaire avondwedstrijd waar we weer veel plezier hebben gehad om de power op de baan te krijgen. Nu op naar Made!

 

 

Wedstrijd Herwijnen

Op zaterdag 8 april gingen wij allen opgetogen richting Herwijnen voor de eerste wedstrijd van het jaar bij de Boeruh Rock. Voordat we gingen starten brak het zonnetje door, met heerlijk weer en een super baan hadden we er allemaal zin in. Helaas traden er bij sommige auto’s al problemen op voordat zij voor de sleepwagen konden verschijnen; bij de Al Capone was er een bout afgebroken en nieuwkomer Madess bleek problemen te hebben met de startmotor. Dus de mannen hadden gelijk wat te doen; sleutelen met die hap!

Ondertussen begonnen we met de Superstandaard klasse. De Dustmaker, terug van weggeweest, mocht als eerste voor de sleepwagen verschijnen. Spinnende bandjes als een malle, maar het tempo zat er niet in, waardoor de Dustmaker zich niet wist te plaatsen voor de finale. De Twister reed deze eerste run voorzichtig weg en behaalde netjes de 100 meter, maar eindigde met een kapotte koppeling. De rijder van de Bounty Hunter hanteerde een andere tactiek en ging vol gas weg, gas d’r op en gaan! De full pull behaalde hij makkelijk. Vervolgens was de Mask aan de beurt. De harde baan is een prima baantje voor deze diesel, die prima grip had en ook ging voor de full pull. Ten stotte verscheen de Just For Fun op de baan, die met de straatbandjes en weinig gewicht niet zoveel grip had. Toch reed de Just For Fun netjes naar de 100 meter om zich zo te plaatsen voor de finale.

Vervolgens was de Lichte Special klasse aan de beurt. Slechts twee deelnemers op deze dag, maar beide auto’s die zorgen voor sensatie. De Black Jack deed wat we ervan gewend zijn en plaatste zich voor de finale. De Madness, die problemen had met de startmotor, moest even ‘aangetrokken’ worden door een trekker, maar kon daarna zijn eerste run maken. Het gas werd een paar keer teruggenomen, misschien omdat de rijder nog even moest wennen aan het rijden met een special, wat toch heel anders is dan de superstandaard waaraan hij gewend is! Helaas heeft deze auto zich niet weten te plaatsen voor de finale, maar toch was het een heel fijne eerste run.

Ten slotte was het aan de Zware Specials over de baan te heersen. De Tazmanian Devil mocht de spits afbijten voor deze klasse. Wat kunnen we nou nog zeggen over deze auto? Voor je het weet is ‘ie bij de 100 meter, en hoe. De Green Hornet was de tweede in deze klasse, ook terug van weggeweest. Bij zijn laatste wedstrijd liet de auto de rijder al snel in de steek, maar dat was nu wel anders! Waar de Tazmanian Devil de laatste jaren de onbetwiste nummer 1 was, krijgt deze nu flink wat concurrentie van de Green Hornet… De 100 meter was al snel behaald. Nog zo ééntje de terug is van weggeweest; de Mighty Duck. Appeltje eitje voor de Mighty Duck, rustig weg en dan gas d’r op, naar de 100 meter. Vervolgens was de Spitfire aan de beurt. Na een paar metertjes besloten dat het niet lekker ging en opnieuw aanhaken, helaas ook bij de volgende poging geen 100 meter. Daarna was de Al Capone aan de beurt, de hulptroepen hebben een nieuwe bout gebracht. Wat meteen opvalt aan deze auto is hoe rustig hij loopt. Het wegrijden van deze auto was glorieus; nog niet eerder liep de auto zo mooi. Helaas klonk na een tijdje een rakketak-geluid en toen was het over. De koppakking eruit geblazen. Zo jammer! Ten slotte de No Mercy. De No Mercy probeert het dit jaar met een nieuwe motor. En de gekozen strategie was: gaan met die banaan. En dat ging goed.

In de finale bij de superstandaard eindigde de Bounty Hunter op de eerste plaats, die deed wat we ervan gewend zijn. Op de tweede plaats de Mask, die niet de snelheid heeft van de Bounty Hunter maar die wel goed grip had. Op de derde plek de Just For Fun; ook met iets meer gewicht nog te weinig grip voor een hogere plek. Op de vierde plek de Twister, die met een kapotte koppeling niet meer voor de sleepwagen kon verschijnen. Op de vijfde plek de Dustmaker, die deze tweede run mooier weg kwam dan in de eerste run.

Bij de finale van de Special Licht een eerste plek voor de Black Jack, die een mooie run reed. De Madness wilde niet meer starten, ook niet met behulp van een trekker, dus heeft geen finalerun kunnen rijden. Met twee deelnemers werd hij wel automatisch tweede.

De finale van de Zware Special beloofde een spannende te worden. De Taz wist een eerste plek te behalen, maar ging wel gevaarlijk dicht langs de zijlijn. Gelukkig nog net binnen de baan. Bij de No Mercy werd hier en daar wat ingehouden, waardoor die op de tweede plek eindigde. De Mighty Duck liep niet helemaal lekker, maar wist een derde plaats te behalen. De vierde plaats was voor de auto die qua meters eerste had kunnen worden; de Green Hornet. Helaas ging deze wél over die zijlijn heen, waardoor een diskwalificatie volgde. De vijfde plaats voor de Spitfire, die zich niet had geplaatst voor de finale en dus de finale buiten mededingen meereed. De zesde plaats was voor de Al Capone, die niet buiten mededingen kón meerijden in de finale, omdat hij niet meer gemaakt kon worden voor de finale.

Al met al hebben we een spannende en leuke wedstrijd gehad, met nieuwe auto’s en oude bekenden, hier en daar wat kapotte onderdelen, een wcpotten race om naar te kijken na de wedstrijd en een hele leuke sfeer onderling. Op naar Berkel – Enschot!

 

 

Seizoen 2016

Wedstrijd Best

Best was voor ons een nieuwe wedstrijd, dus wat hadden we een zin om onze auto’s daar op de baan te zetten! Bij de eerste pulls van de wedstrijd bleek echter dat deze dag geen makkie ging worden. Hoewel de baan er in eerste instantie best wel hard uit zag, was deze erg zacht en meerdere auto’s groeven zich in of hadden geen grip waardoor ze op hun plek bleven. In de pauze tussen de eerste en tweede trek konden alle deelnemers hun auto’s (gewicht en banden) aanpassen aan wat zij zojuist hadden ervaren, in de hoop dat de tweede trek beter zou gaan. In de finale werd gereden met een floating finish, omdat het in meerdere klassen erom spande wie er met de titel Nationaal Kampioen Carpulling vandoor zou gaan. Mochten twee auto’s gelijk eindigen, dan wordt er gekeken wie er in alle wedstrijden bij elkaar de verste meters heeft gereden in de finale. In de Standaard Klasse streden de Bounty Hunter en de Just For Fun om de titel. De chauffeur van de Bounty Hunter heeft heel technisch een laptop aangesloten die de maximale prestatie uit zijn auto haalt, maar dat blijkt niet altijd even handig te zijn. Bijna op het eind besloot de laptop namelijk dat er niet meer genoeg grip was en stopte de auto er mee. Daarna ging de auto nog even een klein stukje verder. Dat zette een deur open voor de Just For Fun, maar deze wist helaas niet verder te komen. De twee benzineauto´s moesten het afleggen tegen de diesel The Mask, die een formidabel aantal meters neerzette.

In de Special Licht klasse zou de strijd zijn tussen de Black Jack en de Daffy Duck. Maar de Mad Doghouse verbaasde menigeen met zijn eerste pull en ging als een speer af, dus die zou wel eens ver kunnen komen deze wedstrijd. Helaas kwam hij in de finale toch een paar metertjes te kort en eindigde derde.  Vierde werd de Chain Reaction II, die in de kwalificatieruns zich niet wist te kwalificeren. Jammer, want in de finalerun kwam hij verder dan de nummer twee, de Black Jack, maar helaas buiten mededingen. De Black Jack werd tweede in deze wedstrijd en daarmee ook in de gehele competitie en zag de eerste plek gaan naar zijn grote concurrent de Daffy Duck.

In de Zware Special klasse stelde de Al Capone teleur, vol verwachting keken we ernaar maar helaas, ´poef´ en het was over. De finale kon de Al Capone helaas dus ook niet meerijden. Ook de Spitfire reed geen finale, omdat deze geen full pulls had behaald in de kwalificaties. De No Mercy pakte de tweede plek, maar deze wedstrijd was spannender dan ooit voor de Zware Special klasse. De Tazmanian Devil leek er de eerste runs namelijk ook moeite mee te hebben, zou het dan zo zijn dan deze wedstrijd eens een ander die eerste prijs pakt??? Maar nee, want in de finalerun had de Taz zich weer helemaal herpakt en reed de auto zo de full pull in de finale.

Dat was het dan al weer, de laatste wedstrijd van het seizoen! Het eerstvolgende op de to-do-list: de pullerparty.

Dit jaar mét reünie, dus zie de homepage voor meer informatie. Op naar het volgende pullingseizoen!

 

Wedstrijd Schipluiden

Op 3 september mochten wij weer een wedstrijd rijden in Schipluiden. Het was meteen al duidelijk dat deze harde baan weer even een hele kluif was; in de standaard klasse hadden meerdere auto’s moeite om meteen goed weg te komen. De mannen van de Mask hadden duidelijk aan hun auto gesleuteld en hadden de oude turbo vervangen door een nieuwe. Helaas was die aanpassing niet in hun voordeel uitgevallen. Beide kwalificatieruns kwam de auto niet ver van zijn plek waardoor de Mask zich niet heeft kunnen plaatsen voor de finale. Buiten mededingen deed deze auto nog wel een run na de kwalificaties, nadat er in de pauze nog even gesleuteld was. Toen liet de auto zich van een heel andere kant zien en kwam deze erg in de buurt van de meters van de nummers 1 en 2 van deze wedstrijd. Ondanks het feit dat de Mask zich niet heeft weten te plaatsen voor de finalerun, heeft deze toch een mooie derde plaats behaald. Nog een auto met wat problemen was de Dirty Driver. Hoewel er toch wel weer wat sleutelwerk in heeft gezeten, deed de auto niet wat er van hem werd verwacht en helaas moest de chauffeur het na de eerste pull voor gezien houden. Daardoor werd de Dirty Driver vierde. We hopen dat het hem de laaste wedstrijd in Best een stuk beter zal vergaan, want zeg nou zelf, op een wedstrijd kom je om te rijden! Over de Just For Fun en de Bounty Hunter is niet vedel meer uit te wijden; de auto’s deden het beiden prima zoals we dat van ze gewend zijn en de Bounty Hunter beek de sterkte te zijn en behaalde de eerste plaats. Deze twee geduchte concurrenten zullen bij de wedstrijd in Best strijden om de titel in de standaard klasse.

In de lichte special klasse is er net wat meer geweld op de baan, dus bij deze auto’s wist iedereen een mooie pull te maken. Onze nieuwkomer dit jaar de Mad Doghouse moet nog even een tandje gaan bijzetten, want helaas wist hij deze wedstrijd geen full pull te behalen in de kwalificatieruns en hij werd daardoor vierde. Het vermogen is er misschien wel, maar het moet nog wel even op de baan gebracht worden. Derde werd de Chain Reaction II, die qua vermogen niet op hetzelfde niveau zit als de andere deelnemers, maar zo nu een dan een run op de baan zet waar je u tegen zegt. De grote strijd in deze klasse is tussen de Daffy Duck en de Black Jack. De Daffy Duck had deze wedstrijd in de finalerun iets meer snelheid en wist ook de meeste meters af te leggen. Momenteel staat de Daffy Duck bovenaan in het klassement, maar op de hielen gevolgd door de Black Jack. Deze twee zullen in Best de strijd gaan uitmaken voor de titel in de lichte special klasse.
In de zware special hebben we gezien dat de Spitfire gewoon niet lekker loopt. De auto ziet er echt geweldig uit en het feit dat er een Rolls Royce motor in zit is natuurlijk heel stoer, maar op één of andere manier wil dat ding maar niet vooruit. Zonde… De Spitfire wist zich helaas niet te kwalificeren voor de finale, maar door afwezigheid van meer deelnemers wordt hij wel automatisch derde. De tweede plaats was voor de No Mercy, die gewoon hartstikke goed liep. Leuk feitje is dat deze auto ook mee rijd bij de NTTO en daar bij de laatste wedstrijd eerste is geworden. Dat vinden wij van de DCPO natuurlijk geweldig, dus even tussendoor een felicitatie daarvoor. Maar bij de DCPO is de onbetwiste eerste plaats voor de Tazmanian Devil. En een duivel is het, want jeetje wat een sensatie als de Taz de baan op stuift. Zoals het er nu naar uit ziet, zal de Tazmanian Devil voor de titel gaan in de zware special klasse, dus eigenlijk kunnen we de mannen van de Taz al feliciteren bij de laatste wedstrijd in Best!

 

Wedstrijd Gulpen

Op 24 juli mochten wij weer een wedstrijd rijden in het Limburgse Gulpen. Dit jaar ergens anders in Gulpen dan voorgaande jaren; in heuvelachtig gebied reden wij onze wedstrijd boven op een heuvel. Het weer was fantastisch; de zon scheen volop en de hitte straalde niet alleen van de voertuigen af maar van iedereen op het veld die peentjes zweette. De baan werd gedeeld; de carpulling en de traktorpulling reden om en om op dezelfde baan. Duidelijk werd dat het voor iedereen een zware baan was; door de droogte was de baan keihard waardoor er veel grip is. The Mask had drie mooie runs, maar de snelheid zat er bij de finalerun niet in waardoor hij derde werd. De Bounty Hunter had twee goede runs, maar ondervond wat problemen bij de finalerun. De eerste trekpoging werd gestaakt voor de 18 meter omdat de Bounty Hunter niet lekker weg kwam. Dat betekent dat hij nog een poging mag doen. Met de tweede poging was het meetteam echter nog niet gereed toen hij de groene vlag kreeg, waardoor deze poging niet mee telde. De derde poging ging beter, maar helaas was de auto ondertussen te warm geworden waardoor hij niet zo goed presteerde als we gewend zijn. Wat een pech… Daarbij eindigde hij op de tweede plek. De Just For Fun liep bij de eerste trekpoging niet goed omdat er een cilinder niet meeliep. Na wat vluchtig sleutelwerk ging het vervolg van de wedstrijd wel goed en de Just For Fun eindigde op de eerste plek.

Bij de lichte specials was het de Chain Reaction II die pech had. Na een fenomenale eerste run stonden bij de start van de tweede run de voorwielen in leens beiden een andere kant op; de stuurstang was gebroken. Een tweede run en een finalerun konden dus niet worden gereden, waardoor de Chain Reaction II als vierde eindigde. De derde plek was voor een (soort van) nieuwkomer in de ploeg. De Mad Doghouse ging deze dag zijn eerste run maken in dit seizoen. De eerste trekpoging begon aarzelend en het leek alsof de auto niet van zijn plek kon komen, maar na hem eens even goed op het gas getrapt te hebben kon de auto drie mooie runs maken. De tweede plek was voor de Black Jack, waarvan we de vorige wedstrijd enorm veel power hebben gezien, maar die dat deze keer niet goed genoeg op de baan kon brengen om de Daffy Duck te verslaan. Wat een fenomenale finalerun maakte die Daffy Duck, hoppa zo naar de eerste plaats.

Bij de zware specials werden er niet veel finaleruns gereden. De No Mercy heeft één run gereden, waarna de tuimelaars zijn losgelopen. Hierdoor kon hij niet meer terug komen voor de tweede run en de finale run, maar hij haalde wel een tweede plaats. De Al Capone en de Spitfire liepen namelijk beiden niet lekker, waardoor ook zij geen finalerun konden rijden. Bij de Al Capone was er in eerste instantie het vermoeden dat er een koppakking kapot was, achteraf bleek echter dat de grote hoeveelheid witte rook en vloeistof uit de uitlaat te maken had met de te grote brandstoftoevoer. Hij eindigde als vierde. De Spitfire had een probleem met de ontsteking, die niet ter plekke kon worden opgelost en eindigde als derde. Onbetwiste eerste was de Tazmanian Devil, die wel alle drie de runs kon rijden en zelfs een full pull neerzette in de finalerun.

Al met al een spannende, gezellige en mooie wedstrijd!

 

Wedstrijd Made

Nadat onze eerste wedstrijd in Herwijnen werd afgelast in verband met het slechte weer, was onze eerste wedstrijd van het jaar dit jaar in Made. Hoewel het al halverwege juni was, liet het weer die week te wensen over, dus we hoopten op het beste. Aangekomen bij de wedstrijdbaan viel er een klein buitje, maar de baan was bedekt. Al gauw trok deze bui over waardoor we met een goeie baan konden gaan rijden! In de superstandaard verwelkomden we een nieuw team die met een oude bekende van een auto op de baan kwamen. De BMW The Mask is te herkennen aan de felgroene kleur. De jongens deden het voor de eerste keer bij de DCPO absoluut niet slecht, want zij gingen er van door met een mooie derde prijs! (Jullie zijn alleen vergeten je prijs op te halen bij de Wall Of Fame, jongens!) De Dirty Driver ging goed in de kwalificatierondes, maar had pech bij de finale en haalde daarom maar iets meer dan 6 meter, wat zorgde voor een vierde plaats. Ook de Just for Fun had problemen en kwam in de kwalificaties maar moeilijk van de plek. Er zat een gat in de luchtinlaat. Toch wist de Just for Fun een tweede plaats te behalen. The Bounty Hunter had een fantastische pull, zoals we van deze nummer 1 van vorig jaar zijn gewend. Deze behaalde een mooie eerste plaats.

Bij de Lichte Special klasse verwelkomden we daarnaast een oude bekende; de Black Jack. En die liet even zien hoe het moet en zette zelfs in de finale run een dikke full pull neer. Dat is pas goed terugkomen. De Daffy Duck besloot flinke weelies te maken en kwam ver van de grond, wat hem wel wat snelheid kostte. Hij eindigde op de tweede plek. Op de derde plek de Chain Reaction II, waar het plaatsen van een nieuwe motor is uitgesteld tot vorig jaar, waardoor de oude motor er halsoverkop weer terug in gebouwd is. Helaas is de Mad Doghouse nog niet klaar en kon deze helaas deze wedstrijd niet mee rijden.

Ten slotte de Zware Special klasse. Ook hierbij een nieuwkomer! De klassieke Ford is weer eens wat anders om te zien en is een mooie nieuwe aanwinst in onze club. Deze nieuwkomer werd vierde in de special zwaar klasse. De derde plek was voor de Spitfire, die dit jaar met een Rolls Royce motor minder reed dan de afgelopen jaren. De tweede plek voor de No Mercy en de eerste plek was voor de Tazmanian Devil, die als enige de finale mocht rijden en menig publiek ‘oh’ en ‘ah’ liet roepen.

De gereden afstanden zijn dit jaar te vinden in de competitiestand.

Op naar Gulpen!!

 

Seizoen 2015

Wedstrijd Schipluiden

Op zaterdag 12 september gingen we vol vertrouwen in het weer naar Schipluiden, nadat de week ervoor de wedstrijd wegens het slechte weer was afgelast. De laatste wedstrijd van het seizoen, waarbij het in de super standaard klasse nog erg spannend was wie dit jaar kampioen werd. Nadat we van baan gewisseld hadden (andere baan was erg hobbelig) konden van start gaan met de regionale jeeps in de 2500 kg en 3250 kg klasse. Totaal 15 deelnemers die hun 4×4 tot de max lieten brullen.
Toen was de super standaard klasse aan de beurt, uit de eerste runs bleek al snel dat we met een zeer zware baan te maken. Slechts 3 voetuigen van de 6 haalden een full pull. Keep smoking en Dirty driver hadden te maken met technische problemen en zagen we voor de tweede run niet meer terug.
Ook in de tweede run was de straffe baan spelbreker voor vier deelnemers. De Smoky reed zelfs zijn aandrijflijn aan diggelen. Alleen de Bounty Hunter en Just fur Fun haalden de finale. De just for fun gereden door Wilfried Brok kon niet wegkomen op de zware baan, en haalde slechts 0.29 meter. De Bounty Hunter kon het vermogen wel op de baan krijgen en zette een prima finale run neer met 75.40 meter.
Hiermee heeft Roefie camping het Nederlands Kampioenschap binnen gehaald !
In de special licht klasse hadden we slechts een deelnemer en dat was de Daffie Duck.
Na een snelle eerste run, moest tijdens de tweede run het gas voortijdig dicht om niet op de vangrail terecht te komen die langs de baan stond. Om over de finale run maar te zwijgen, daarbij kwam Daffie met de sleepwagen na een wilde run dwars tussen de twee vangrailen te staan. Zeer vermakelijk voor het publiek, minder voor de sleepwagenmachinist.
In de special zwaar klasse was de No Mercy ook aanwezig. Samen met de Tasmanian Devil en de Spitfire reden ook zij hun laatste wedstrijd van dit seizoen. Tijdens de eerste twee runs was het enkel de Taz die de honderd meter haalde. De spitfire had wat moeite om grip te vinden. De No Mercy had de eerste twee runs de derde versnelling geprobeerd, maar dit bleek een te groot verzet om goed op toeren te komen. In de finale run werd de tweede versnelling geprobeerd, en met resultaat. Een mooie run tot 62.82 waarmee zelf de Spitfire voorbij gereden werd. De Tasmanian Devil bleek wederom de zaakjes prima voor elkaar te hebben en reed een spectaculaire run met de neus omhoog tot 101.31 meter.
Conclusie, een prachtige afsluiting van seizoen 2015 met prima weer en spectaculaire runs.
Tot volgend jaar!

Startnr. Naam Finale Meters Plaats
Super  Standaard Klasse
203 Twister 6
205 Bounty Hunter 75,40 1
216 Just For Fun 0,29 2
248 Dirty Driver 4
211 Smokey 3
212 Keep Smoking 5
 Lichte Special Klasse
301 Daffy Duck 60,41 1
Zware Special Klasse
436 Spitfire 2
444 Tazmanian Devil FP 1
402 No Mercy 3

 

Wedstrijdverslag Zevendonk

Op zondag 9 augustus vertrokken we weer naar onze zuiderburen voor een wedstrijd bij trekkertrek Zevendonk.

Bij aankomst scheen het zonnetje, dus we hadden de goede moed er weer in. Dat deed ons even terugdenken aan de taferelen van het jaar ervoor, waarbij veel van ons na de wedstrijd verzakt zaten door de regenval. Regen kregen we gedurende deze wedstrijd ook wel, maar dat viel alles mee!
Bij de Superstandaard klasse hadden we wel wat pechgevallen. De baan bestond uit los zand waardoor het voor iedereen lastig was om goed weg te komen. De Twister had helaas in de tweede run pech en blies de koppaking eruit. Daarmee was dit een einde voor de Twister voor deze dag. Ook de Dirty Driver hield het  voor gezien, deze in de finale. Daarmee eindigde de Dirty Driver op de vierde plaats en de Twister op de derde. De strijd van de dag in deze klasse ging dus tussen de nummers 1 en 2 van het klassement; de Bounty Hunter en de Just For Fun. De Bounty Hunter zette een ontzettend mooie run neer en de Just For Fun kon die wit-zwart geblokte vlag net niet voorbij. Daarmee werd de Just For Fun tweede en de Bounty Hunter eerste. In de pauze was er even tijd voor wat gastrijders. De Just For Fun ging een poging wagen met de dochter van de rijder, de Chain Reaction met zijn vorige eigenares van toen het nog de Frankenstein was en de Daffy Duck met een rijder die aankomend jaar voor het eerst op de baan zal verschijnen met zijn eigen puller.
In de Lichte Special klasse liep de Chain Reaction niet zoals verwacht door wat later een luchtinlaat probleem bleek. De Daffy Duck liep wel weer fantastisch en behaalde een eerste plaats, waardoor hij voor dit seizoen al niet meer in te halen is! In de Zware Special klasse hadden we deze dag twee deelnemers. Tegen eerdere verwachtingen in was daar toch weer de Spitfire. Het bleek de vorige wedstrijd te gaan om een elektronisch probleem in plaats van een tandwielprobleem, waardoor we de Spitfire gelukkig weer mochten terugzien op de baan! De Tazmanian Devil blies in de finale naar de andere kant van de baan, het publiek daarmee enthousiasmerend. Daarmee werd de Taz niet alleen eerste van zijn klasse op deze dag, maar eigenlijk ook van het seizoen; de Taz is niet meer in te halen voor het einde van het seizoen.

Startnr. Naam Finale Meters Plaats
Super  Standaard Klasse
 203 Twister 3
 205 Bounty Hunter 71,46 1
 216 Just For Fun 67,57 2
 248 Dirty Driver 4
 Lichte Special Klasse
301 Daffy Duck 63,25 1
348 Chain Reaction II 44,79 2
Zware Special Klasse
436 Spitfire 48,58 2
444 Tazmanian Devil FP 1

 

Wedstrijdverslag Gulpen

Zondag 9 juli mochten wij weer terugkomen in Gulpen, in het mooie Limburg. Niet zo mooi was helaas het weer. Het regende ontzettend, waardoor het publiek moest schuilen en de auto’s meer moeite hadden om het tempo en de toeren erin te krijgen. Het Gulpense klei wordt bovenop enorm glibberig terwijl de grond daaronder keihard is. Maar, glibberig of niet, het gas ging erop! De Just For Fun mocht beginnen met de proeftrek maar de bestuurder kwam er al gauw achter dat hij voor deze baan de verkeerde banden had, want hij kwam niet van de plek. De eerste heat was voor de meeste auto’s even aankijken, maar na wat verandering aan banden, gewichten of bandenspanning ging de tweede heat al vele malen beter. In de finale werd duidelijk wie het Gulpense klei het meest de baas was en de PK’s op de baan kon krijgen. In de Standaard Klasse werd de Dirty Driver vierde. Nieuwe bandjes uitgeprobeerd, maar helaas niet aan de top. Derde werd de Just For Fun die de toeren er niet in kreeg. De Smokey een uitstekende tweede plaats en de overwinning ging naar de Bounty Hunter. In de Special Licht klasse moest de Chain Reaction het ontzien voor de Daffy Duck. In de Special Zwaar klasse helaas erg veel pech voor de Spitfire. De tandwielkast is voor de zoveelste keer in elkaar gelopen. De Spitfire komt waarschijnlijk niet meer terug dit seizoen. Ontzettend jammer, het is een fantastisch mooie wagen maar het wil niet lopen zoals zou moeten. De Spitfire was niet in staat een finale te rijden, waardoor de Taz eindigde op de eerste plek en de Spitfire tweede.

Ookal liep alles onder water, het mocht de pret niet drukken; we hebben een heerlijke dag (en voor sommigen: een heerlijk weekendje!) gehad in Gulpen!

Startnr. Naam Finale Meters Plaats
Super  Standaard Klasse
 205 Bounty Hunter 93,08 1
 211 Smokey 73,38 2
 216 Just For Fun 67,54 3
 248 Dirty Driver 37,42 4
 Lichte Special Klasse
301 Daffy Duck 92,73 1
348 Chain Reaction II 63,72 2
Zware Special Klasse
436 Spitfire 2
444 Tazmanian Devil FP 1

 

Wedstrijdverslag Stadskanaal
Dit jaar waren wij voor het eerst te gast in Stadskanaal, in het hoge noorden van ons land. We waren erg welkom, het was heerlijk weer en we hebben weer een leuke wedstrijd gereden, dus dat was een zeer geslaagde dag.
De wedstrijd begon voor alle auto’s wel moeizaam, want wat hadden ze een kluif aan die baan. Gelukkig is er tijd tussen de eerste en de tweede run om wat te doen aan de soort banden, de bandenspanning of het gewicht, zodat die snelheid er weer in kwam bij de tweede run en de finale. Helaas wist de Dirty Driver zich niet te kwalificeren voor de finale, waardoor hij automatisch vijfde werd. Vierde werd de Twister, die dicht bij de nummer drie eindigde. Dit was de Smokey, die na een slechte tweede trek een goede finale had. Tweede werd de Just For Fun en door de goede bandenkeuze kon de Bounty Hunter een fantastische run neerzetten, met bijna 15 meter verschil.
In de Special Licht klasse had de Daffy Duck weer een paar mooie runs, maar zijn we ooit anders van hem gewend? De Chain Reaction daarentegen kwam niet ver. De tweede run was één van zijn beste runs ooit, maar de finale eindigde met een knal en toen was het over.
Bij de Special Zwaar klasse was de No Mercy weer aanwezig, nadat team Smink het de gehele motor heeft moeten vervangen, maar helaas liep die nog niet zoals gewenst. Nog even een paar weekjes sleutelen tot aan Gulpen. De Spitfire ging wel goed, maar haalde het in de finalerun nog niet bij de Tazmanian Devil.

Startnr. Naam Finale Meters Plaats
Super  Standaard Klasse
 203 Twister 65,14 4
 205 Bounty Hunter 97,41 1
 211 Smokey 66,92 3
 216 Just For Fun 72,93 2
 248 Dirty Driver 4
 Lichte Special Klasse
301 Daffy Duck 78,71 1
348 Chain Reaction II 23,28 2
Zware Special Klasse
436 Spitfire 51,73 2
444 Tazmanian Devil 97,24 1
402 No Mercy 3

 

 

 

Wedstrijdverslag Made

Het powerweekend in Made is elk jaar weer een fantastisch spektakel, waarin het gehele weekend in teken staat van de pullingsport. Carpulling, tractorpulling, truckpulling, het hele weekend zijn er brute kracht en veel pk’s te vinden op de baan. Dat weekend mochten wij aftrappen op de vrijdagavond.
In de standaardklasse waren er veel auto’s met problemen. De Dirty Driver bleek, ondanks het vele sleutelen, nog niet klaar om de pk’s op de baan te krijgen. Daarom een vijfde plaats. De Just For Fun kwam niet van de plek door losse bedrading van de noodstop, daarom een vierde plaats. De twister haalde nog net geen één meter, omdat de aandrijfas kapot ging tijdens de finaletrek, waarmee de Twister een derde plek behaalde. De tweede plek werd opgeeist door de Smokey, die een mooie afstand neerzette en niet alleen rookte maar ook reed. De welverdiende eerste plek was voor de Bounty Hunter, die als een speer liet zien hoe het moet. In de Lichte Special klasse hadden we twee deelnemers. Verder geen problemen, maar de hoge snelheid van de Daffy Duck kan de Chain Reaction niet evenaren. Daarom voor de Daffy Duck een welverdiende eerste plaats en de Chain Reaction tweede. Door problemen in de eerste run kon de Mighty Duck niet aan de start komen bij de finale van de zware specials. Voor hem dus automatisch een derde plek. De spitfire had een mooie run met ruim 88 meter, maar de Tazmanian Devil maakte het helemaal bont door een Full Pull neer te zetten in de finale.

Startnr. Naam Finale Meters Plaats
Super  Standaard Klasse
 203 Twister 00,94
 205 Bounty Hunter 84,61 1
 211 Smokey 75,53
 216 Just For Fun 00,08
 248 Dirty Driver
 Lichte Special Klasse
301 Daffy Duck 85,23 1
348 Chain Reaction II 67,90 2
Zware Special Klasse
436 Spitfire 88,07
444 Tazmanian Devil FP
440 Mighty Duck

 

 

 

Wedstrijdverslag Wieringermeer

Na bijna een maand wachten was het dan zo ver; op 25 mei verreden wij de tweede wedstrijd van dit seizoen. Voor ons een nieuwe locatie, Wieringermeer, waar twee kleibanen waren klaargelegd voor de carpulling en de tractorpulling. Het was een mooie wedstrijd, maar het verliep niet geheel zonder problemen. In de standaard klasse kwam de Smokey niet aan de start vanwege grote problemen aan de motor. De Dirty Driver wilde ook niet helemaal lopen naar behoren, de koppeling draaide er onder uit en hij eindigde uiteindelijk als vierde. De Twister had in de finalerun moeite met de harde kleibaan en eindigde op de derde plaats. Helaas kwam ook de Bounty Hunter niet zo ver als we ervan gewend zijn. De turboslang was geklapt die voor de finale weer werd geplakt met ducttape (altijd makkelijk, die ducttape) waardoor hij eindigde als tweede. De Just For Fun reed als enige van de klasse zonder verdere problemen richting het einde van de baan en werd daardoor eerste. In de Special licht klasse liep de Daffy weer als een zonnetje en eindigde op de eeste plaats . Aan de Chain Reaction was duidelijk ook gesleuteld want die gaat steeds beter lopen en behaalde een tweede plaats. De No Mercy sprintte weg en kwam met een sneltreinvaart aan bij de 100 meter. Deze laatste reed buiten meededingen mee in deze klasse maar reed ook in de Zware Special klasse fantastisch en behaalde daar een mooie tweede plaats, na de Mighty Duck die deze wedstrijd kwam meerijden. De Mighty Duck zette zoals vanouds een mooi spektakel neer en werd eerste. De Taz eindigde op de derde plek, hij ging met de verkeerde versnelling weg. Op de vierde plek in deze klasse eindigde de Spitfire, die door ontstekingsproblemen niet ver kwam. De laatste run was voor de Zware Special klasse wel een uitdaging. De sleepwagen ging kapot; de koppeling van de ballastbak was defect. Gelukkig konden we beroep doen op de sleepwagen van de trekkers, waarmee we de wedstrijd alsnog tot een mooi einde konden brengen.

Startnr. Naam Finale Meters Plaats
Super  Standaard Klasse
 203 Twister 38,02 3
 205 Bounty Hunter 61,18 2
 211 Smokey
 216 Just For Fun 87,87 1
 248 Dirty Driver  — 4
 Lichte Special Klasse
301 Daffy Duck 112,29 1
348 Chain Reaction II  86,43 2
402 No Mercy 112,04 B.M.D
Zware Special Klasse
436 Spitfire 14,71 4
444 Tazmanian Devil 36,74 3
402 No Mercy 63,84 2
440 Mighty Duck 108.91 1

 

 

 

Wedstrijdverslag Herwijnen

Zaterdag 18 april was het weer zo ver; de start van het carpullingseizoen. En dat seizoen begon met fantastisch weer, waardoor de sfeer er goed in zat. Menigeen had een harde kluif aan die harde kleibaan, maar wat hebben we samen weer een fantastische wedstrijd neergezet. Omdat de afstelling van de sleepwagen na het sleutelen van de winter nog niet optimaal is, werd de full pull baan op 80 meter gezet. In de Super Standaard klasse wisten de de Smokey en de Dirty Driver helaas geen full pull te behalen in de kwalificatie. De Dirty Driver moet niet meedoen aan een actie zuinig rijden, gas erop en dan hopelijk volgende keer beter. De Smokey maakte zijn naam waar, maar kwam helaas niet ver van zijn plek. Deze wedstrijd ook een gastrijder met een stationwagon BMW in deze klasse, die voor zijn eerste keer bij de DCPO een goede wedstrijd neerzette. Bij de Keep Smoking helaas wat schade, de steekas is kapot gegaan, maar wel een finale kunnen rijden. De derde plek ging naar de Bounty Hunter en een mooie tweede plek was voor de Twister. Met zes meter verschil eindigde de Just For Fun op de eerste plek. In de Lichte Special Klasse was de overwinning voor de Daffy Duck, die zijn tegenstander de Chain Reaction met maarliefst 13 meter wist voor te blijven. In de Zware Special klasse een nieuwkomer; voor team Smink was het afwachten wat de No Mercy zou gaan doen. Helaas geen kwalificatie gereden, er valt nog wat te sleutelen. De Spitfire eindigde op de tweede plaats met ruim 73 meter en de eerste plaats was voor de Tazmanian Devil, die in de finale nog een full pull wist te rijden. Helaas loopt hij nu op 7 cilinders, de tuimelaar is gebroken. Hopelijk verder niet veel schade.

Dat was een mooie wedstrijd, op naar Wieringermeer op 25 mei!

Startnr. Naam Finale Meters Plaats
Super  Standaard Klasse
 203 Twister 60,87 2
 205 Bounty Hunter 56,54 3
 211 Smokey 31,32 5
 212 Keep Smoking 22,38 6
 216 Just For Fun 67,51 1
 248 Dirty Driver 50,00 4
 Lichte Special Klasse
301 Daffy Duck 75,08 1
348 Chain Reaction II 62,25 2
Zware Special Klasse
436 Spitfire 73,37 2
444 Tazmanian Devil FP 1
402 No Mercy 3